Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of ICT Competencies among Distance Learning Students in Selected Study Centres of the National Open University of Nigeria

Tytuł:
Analysis of ICT Competencies among Distance Learning Students in Selected Study Centres of the National Open University of Nigeria
Autorzy:
Amini, Clifford M.
Oluyide, Oluwaseun P.
Deskryptory:
Foreign Countries
Technological Literacy
Educational Technology
Technology Uses in Education
Distance Education
College Students
Knowledge Level
Gender Differences
Competence
Open Universities
Academic Degrees
Język:
English
Źródło:
Journal of Learning for Development. 2020 7(1):78-89.
Dostępność:
Commonwealth of Learning. 4710 Kingsway Suite 2500, Burnaby, BC V5H 4M2 Canada. Tel: 604-775-8200; Fax: 604-775-8210; e-mail: ; Web site: http://www.col.org
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
12
Data publikacji:
2020
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Higher Education
Postsecondary Education
ISSN:
2311-1550
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Numer akcesji:
EJ1251612
Czasopismo naukowe
This research evaluated the ICT competencies of distance learning students of the National Open University of Nigeria (NOUN), as a pre-requisite for their effectiveness in a computer-based learning environment. 186 students (66 males and 120 females) responded to the questionnaire -- Learners' Competency in the use of ICT (LC in CT) -- which was adopted from the UNESCO Competency Standard (2008). Results showed that distance learning students of the National Open University of Nigeria revealed competencies in the use of ICT to deepen knowledge. However, only a few can use technology and ICT to create knowledge. This is despite many of the students showing a high level of literacy in computers and technology. Further, the results showed that students' qualification influences their competency in ICT, but their gender never affects ICT competency. The research recommends the strengthening of the General Studies (GST) course in computers and technology.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies