Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nudging toward Diversity: Applying Behavioral Design to Faculty Hiring

Tytuł:
Nudging toward Diversity: Applying Behavioral Design to Faculty Hiring
Autorzy:
O'Meara, KerryAnn
Culpepper, Dawn (ORCID 0000-0002-3547-4615)
Templeton, Lindsey L.
Deskryptory:
Diversity (Faculty)
Teacher Selection
Higher Education
Gender Bias
Racial Bias
Affirmative Action
Disproportionate Representation
Intervention
Social Bias
Literature Reviews
Employment Qualifications
Faculty Recruitment
Employment Interviews
Język:
English
Źródło:
Review of Educational Research. Jun 2020 90(3):311-348.
Dostępność:
SAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: ; Web site: http://sagepub.com
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
38
Data publikacji:
2020
Typ dokumentu:
Journal Articles
Information Analyses
Education Level:
Higher Education
Postsecondary Education
DOI:
10.3102/0034654320914742
ISSN:
0034-6543
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Numer akcesji:
EJ1253833
Czasopismo naukowe
This narrative and integrative literature review synthesizes the literature on when, where, and how the faculty hiring process used in most American higher education settings operates with implicit and cognitive bias. The literature review analyzes the "four phases" of the faculty hiring process, drawing on theories from behavioral economics and social psychology. The results show that although much research establishes the presence of bias in hiring, relatively few studies examine interventions or "nudges" that might be used to mitigate bias and encourage the recruitment and hiring of faculty identified as women and/or faculty identified as being from an underrepresented minority group. This article subsequently makes recommendations for historical, quasi-experimental, and randomized studies to test hiring interventions with larger databases and more controlled conditions than have previously been used, with the goal of establishing evidence-based practices that contribute to a more inclusive hiring process and a more diverse faculty.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies