Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Issues with, and Insights for, Large-Scale Studies of Classroom Mathematical Instruction

Tytuł:
Issues with, and Insights for, Large-Scale Studies of Classroom Mathematical Instruction
Autorzy:
Bieda, Kristen N.
Salloum, Serena J.
Hu, Sihua
Sweeny, Shannon
Lane, John
Torphy, Kaitlin
Deskryptory:
Mathematics Instruction
Classroom Observation Techniques
Elementary School Teachers
Interrater Reliability
Beginning Teachers
Teacher Effectiveness
Video Technology
Measurement
Data Collection
Język:
English
Źródło:
Journal of Classroom Interaction. 2020 55(1):41-63.
Dostępność:
University of Houston, College of Education. 442 Farish Hall, Houston, TX 77204-5026. Web site: http://www.jciuh.org/
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
23
Data publikacji:
2020
Sponsoring Agency:
National Science Foundation (NSF)
Contract Number:
1420532
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Descriptive
Education Level:
Elementary Education
ISSN:
0749-4025
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Dostęp URL:
https://jciuh.org/  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
EJ1255089
Czasopismo naukowe
This paper discusses the challenges and lessons learned from conducting observations to measure the quality of classroom practice for a large-scale study of elementary teachers' mathematics instruction. Specifically, this paper shares our process for obtaining valid data for quality of elementary mathematics instruction; what we learned can inform similar efforts by large, interdisciplinary teams, as well as by instructional coaches and evaluators. Considerations for selecting and testing the viability of a classroom observation instrument, as well as the importance of conducting inter-rater reliability throughout the data collection process, are discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies