Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Are Professional Science Master's (PSM) Programs Beneficial for Graduates? An Evaluation of PSM Programs

Tytuł :
Are Professional Science Master's (PSM) Programs Beneficial for Graduates? An Evaluation of PSM Programs
Autorzy :
Rivenbark, Jessica; Cummings, Jeff; Kline, Doug; Patterson, Laurie
Źródło :
Information Systems Education Journal, v18 n5 p54-64 Oct 2020. 11 pp.
Dostępność :
Full Text from ERIC Available online: https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1258236">https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1258236
Information Systems and Computing Academic Professionals. Box 488, Wrightsville Beach, NC 28480. e-mail: ; Web site: http://isedj.org
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
1545-679X
Deskryptory :
Professional Education, Masters Degrees, Educational Benefits, Program Effectiveness, STEM Education, Graduate Students, Educational Quality, Alumni, Employment Potential, Curriculum Design, Employer Attitudes, Student Satisfaction, College Faculty, Coordinators, Data Analysis, Statistics, Computer Science Education, State Universities, Competition, Relevance (Education)
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
11
Education Level :
Higher Education; Postsecondary Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
JAN2021
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
EJ1258236
Czasopismo naukowe
Since the early 2000s, we have seen an increase in the need for graduates in various STEM fields. The Professional Science Master's (PSM) program was created in 2001 to address this increased demand. While research has shown the benefits these programs may provide, there is limited research examining the current state of PSM programs. The current research evaluates the perspective of students, alumni, faculty and program directors concerning the benefits from the PSM. Results suggest these programs still create competitive graduate students with concepts from the PSM being implemented in non-PSM programs.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies