Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Investigating the Impact of Teacher Practices and Noncognitive Factors on Mathematics Achievement

Tytuł:
Investigating the Impact of Teacher Practices and Noncognitive Factors on Mathematics Achievement
Autorzy:
Hann, Tristan
Deskryptory:
Mathematics Achievement
Student Motivation
Classroom Environment
Teaching Methods
Student Projects
Mathematics Anxiety
Self Concept
Gender Differences
Racial Differences
Ethnicity
Socioeconomic Status
Truancy
Poverty
Secondary School Students
Student Attitudes
Cooperative Learning
Adolescents
Język:
English
Źródło:
Research in Education. Nov 2020 108(1):22-45.
Dostępność:
SAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: ; Web site: http://sagepub.com
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
24
Data publikacji:
2020
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Secondary Education
Assessment and Survey Identifiers:
Program for International Student Assessment
DOI:
10.1177/0034523719842601
ISSN:
0034-5237
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Numer akcesji:
EJ1258685
Czasopismo naukowe
It is with increasing importance that mathematics education research considers the role of noncognitive motivation variables alongside elements of the classroom context in investigations of student mathematics performance. This study uses a hierarchical linear modeling framework to predict mathematics achievement from three classroom variables, project-based learning, group collaboration, and student-driven curriculum, and two noncognitive factors, mathematics anxiety and mathematics self-concept, utilizing data from the 2012 Programme for International Student Assessment (PISA) United States sample. Findings suggest that mathematics classroom contexts that are student-driven and integrate project-based learning positively impact mathematics achievement, and that both mathematics anxiety and mathematics self-concept contribute significantly towards explaining variation in mathematics achievement after accounting for gender, race, socioeconomic status, truancy, and school-level poverty.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies