Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Drama in Education for Sustainability: Becoming Connected through Embodiment

Tytuł :
Drama in Education for Sustainability: Becoming Connected through Embodiment
Autorzy :
Lehtonen, Anna; Österlind, Eva; Viirret, Tuija Leena
Źródło :
International Journal of Education & the Arts, v21 n19 Jul 2020. 28 pp.
Dostępność :
Full Text from ERIC Available online: https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1259975">https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1259975
International Journal of Education & the Arts. 1310 South 6th Street, Champaign, IL 61820. Tel: 402-472-9958; Fax: 402-472-2837; Web site: http://www.ijea.org
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
1529-8094
Deskryptory :
Drama, Climate, Sustainability, Environmental Education, Cooperation, Transformative Learning, Workshops, Professional Development, Adult Students, Foreign Countries, Student Attitudes, Reflection, Outcomes of Education
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
28
Education Level :
Adult Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
OCT2020
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
EJ1259975
Czasopismo naukowe
In this article, we argue that drama can serve as an interconnecting method for climate change education. In this study, we elaborate the practice of drama and participation experiences through three drama workshops: 1) process drama work on the global, social, and individual aspects of climate change, 2) outdoor drama practice on relations to nature, and 3) reflections through drama practice. The human dimension of the sustainability issues, conditions of interdependence, and collaboration were explored and manifested through the drama practices, which created frames for embodied, creative and cognitive dialogues between people with different perspectives. Being differently--as experienced through the embodied, collective, and creative practices of drama--seemed to promote experiences of interconnectedness, widen perspectives of sustainability, and motivate acting differently.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies