Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Investigating the Manifestations of Bias in Professional Noticing of Mathematical Thinking among Preservice Teachers

Tytuł :
Investigating the Manifestations of Bias in Professional Noticing of Mathematical Thinking among Preservice Teachers
Autorzy :
Thomas, Jonathan; Marzilli, Taylor; Sawyer, Brittney; Jong, Cindy; Schack, Edna O.; Fisher, Molly H.
Źródło :
Journal of Mathematics Education at Teachers College, v11 n1 p1-11 Spr 2020. 11 pp.
Dostępność :
Program in Mathematics and Education, Teachers College, Columbia University. 525 West 120th Street Box 210-M, New York, NY 10027. Web site: https://jmetc.columbia.edu/
URL :
https://journals.library.columbia.edu/index.php/jmetc/article/view/6704
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
2156-1400
Deskryptory :
Thinking Skills, Preservice Teachers, Gender Bias, Racial Bias, Numeracy, Equal Education, Attention, Classroom Techniques, Video Technology, Teaching Skills, Mathematics Education
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
11
Education Level :
Higher Education; Postsecondary Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
JAN2021
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
EJ1260315
Czasopismo naukowe
This study examines potential bias with respect to perceived gender and ethnicity in preservice teachers' professional noticing of children's mathematical thinking. The goal of the study was to explore how, and to what extent bias emerges within pre-service teachers' professional noticing of children of differing perceived races and genders. Our findings suggest that bias tends to emerge in the interpreting phase of professional noticing; however, such emergence did not appear to vary in conjunction with the perceived ethnicity and gender of the student. Further, our findings suggest that the inclusion of visual imagery (i.e. photos) influence the manifestation of bias among preservice teachers to some degree when professionally noticing in the context of a written case.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies