Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Transactional Distance and Student Satisfaction in a Postgraduate Distance Learning Program

Tytuł :
Transactional Distance and Student Satisfaction in a Postgraduate Distance Learning Program
Autorzy :
Gavrilis, Vagelis (ORCID 0000-0002-2562-0041) ; Mavroidis, Ilias (ORCID 0000-0002-2048-5733) ; Giossos, Yiannis (ORCID 0000-0002-8145-2097)
Źródło :
Turkish Online Journal of Distance Education, v21 n3 Article 5 p48-62 Jul 2020. 15 pp.
Dostępność :
Full Text from ERIC Available online: https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1261615">https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1261615
Anadolu University. Office of the Rector, Eskisehir, 26470, Turkey. Tel: +90-222-335-34-53; Fax: +90-222-335-34-86; e-mail: ; e-mail: ; Web site: http://tojde.anadolu.edu.tr/
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
1302-6488
Deskryptory :
Student Satisfaction, Graduate Students, Distance Education, Student Attitudes, Teacher Student Relationship, Peer Relationship, Gender Differences, Student Experience, Correlation, Foreign Countries, Interaction, Student Characteristics, Age Differences, Instructional Program Divisions
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
15
Education Level :
Higher Education; Postsecondary Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
OCT2020
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
EJ1261615
Czasopismo naukowe
The present study examines the three dimensions of the transactional distance theory of Moore and their correlation with student satisfaction, through a quantitative survey with data collected from 115 postgraduate students of the Hellenic Open University (H.O.U). The results indicate that students perceived low levels of teacher-student transactional distance and slightly higher, but still low, levels of student-student and student-content transactional distance. Moreover, they seem to be satisfied by their distant learning studies. Male students perceived lower levels of teacher-student and student-content transactional distance than female ones, while students with previous experience in distance learning perceived lower levels of student-student transactional distance than those without such experience. Statistically significant correlations exist between the three dimensions of transactional distance and satisfaction, with the strongest, negative correlation, observed between satisfaction and student-content transactional distance. Finally, statistically significant and, moderate to low, positive correlations were observed between the three types of transactional distance, indicating their interlinkages.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies