Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Pre-Service Teachers' Criteria for Evaluating Mathematical Arguments That Include Generic Examples

Tytuł :
Pre-Service Teachers' Criteria for Evaluating Mathematical Arguments That Include Generic Examples
Autorzy :
Dogan, Muhammed Fatih
Źródło :
International Journal of Contemporary Educational Research, v7 n1 p267-279 Jun 2020. 14 pp.
Dostępność :
Full Text from ERIC Available online: https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1262214">https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1262214
International Journal of Contemporary Educational Research. e-mail: ; Web site: http://ijcer.net
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
2148-3868
Deskryptory :
Evaluation Criteria, Preservice Teachers, Mathematical Logic, Persuasive Discourse, Public Colleges, Foreign Countries, Mathematics Education, Algebra
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
14
Education Level :
Higher Education; Postsecondary Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
OCT2020
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
EJ1262214
Czasopismo naukowe
This study investigated how pre-service teachers evaluate mathematical arguments including generic examples. By using written responses of 71 PSTs, the results revealed six criteria used by PSTs, which were being explanatory, being general, correctness, mode of representation, mode of argumentation, and structure of the argument. The criteria suggest what PSTs considered and might value while evaluating arguments. Also, PSTs found deductive arguments more convincing than generic examples arguments. While evaluating arguments with generic examples nature, PSTs considered generic example with visual representation more valid and convincing than with numeric representation. PSTs seemed to be relatively adept at evaluating arguments; however, many had difficulty with identifying the structure of the generic examples. Overall, this study suggests a more coherent approach for integrating generic examples in teacher education programs and directions for further research.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies