Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Mathematics Education Values Portrayed by Elementary Student Teachers

Tytuł :
Mathematics Education Values Portrayed by Elementary Student Teachers
Autorzy :
Haciomeroglu, Guney (ORCID 0000-0002-7562-9976)
Źródło :
Educational Policy Analysis and Strategic Research, v15 n2 p259-270 Jun 2020. 13 pp.
Dostępność :
Full Text from ERIC Available online: https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1263436">https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1263436
International Association of Educators. Egitim Fakultesi Dekanligi, Canakkale Onsekiz Mart University, Canakkale 17100, Turkey. e-mail: ; Web site: http://epasr.penpublishing.net/
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
1949-4289
Deskryptory :
Mathematics Education, Student Teacher Attitudes, Elementary School Teachers, State Universities, Gender Differences, Females, Teacher Education Programs, Foreign Countries, Values, Scores, Questionnaires
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
13
Education Level :
Elementary Education; Higher Education; Postsecondary Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
OCT2020
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
EJ1263436
Czasopismo naukowe
This study aims at investigating values in mathematics education portrayed by elementary student teachers. Data were gathered from 401 elementary student teachers at two public universities in Turkey. The results of the study showed that overall student teachers had positive mathematics education values. They recognized that the theoretical nature of mathematics apart from its relations to daily life would be meaningless. However, they held negative mathematics education values regarding conceptual learning of mathematics. They also recognized how important it was to emphasize the affective and cognitive outcomes in mathematics programs. The findings showed that no significant differences between student teachers' mathematics education values regarding gender and year spent in the program. However, significant differences were found in theory emphasis mathematics teaching favoring female student teachers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies