Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Effects of a DLSCL Approach on Students Conceptual Understanding in an Undergraduate Introductory Physics Lab

Tytuł:
The Effects of a DLSCL Approach on Students Conceptual Understanding in an Undergraduate Introductory Physics Lab
Autorzy:
Riaz, Muhammad
Marcinkowski, Thomas J.
Faisal, Ali
Temat:
Undergraduate Students
Introductory Courses
Physics
Science Laboratories
Discovery Learning
Concept Formation
Scientific Concepts
Instructional Effectiveness
Active Learning
Inquiry
Science Tests
Cooperative Learning
Private Colleges
Język:
English
Źródło:
EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education. 2020 16(2).
Dostępność:
Modestum. No: 1 Windrush Road, Hilton Derbyshire, DE65 5LB, UK. e-mail: ; Web site: https://www.ejmste.com/
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
8
Data publikacji:
2020
Sponsoring Agency:
USAID
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Higher Education
Postsecondary Education
Assessment and Survey Identifiers:
Force Concept Inventory
ISSN:
1305-8223
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Numer akcesji:
EJ1265031
Czasopismo naukowe
This study investigated the effects of Discovery Learning Scientific Community Laboratories (DL-SCL) and traditional non-DLSCL laboratories on students' conceptual understanding in a Physics-1 lab. At many universities, physics programs use a traditional lab style, despite research on the benefits for reform-oriented physics labs. This DL-SCL approach included features of "inquiry-based learning" (e.g., students generated hypotheses and designed experiments) and "scientific community labs" (e.g., students discussed designs and findings). This study used a quasi-experimental design with quantitative-method data collection and analysis procedures. Twelve sections of a Physics I lab were assigned to two groups: Treatment (DL-SCL) and Control (non-DLSCL). In Treatment and Control sections, conceptual understanding was measured pre/post using the Mechanics Baseline Test (MBT) and the Force Concept Inventory (FCI). Study findings indicated that DL-SCL approach in teaching Physics Lab-1 significantly improved students' conceptual understanding.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies