Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Preparatory Learners' Perspectives of Learner Autonomy in the Saudi Context

Tytuł :
Preparatory Learners' Perspectives of Learner Autonomy in the Saudi Context
Autorzy :
Asiri, Jameelah (ORCID 0000-0002-5232-1207) ; Shukri, Nadia
Źródło :
Arab World English Journal, v11 n2 p94-113 Jun 2020. 20 pp.
Dostępność :
Full Text from ERIC Available online: https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1265881">https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1265881
Arab World English Journal. 10602 Davlee Lane, Richmond, Texas, 77407. e-mail: ; e-mail: ; Web site: https://awej.org/
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
2229-9327
Deskryptory :
Personal Autonomy, Foreign Countries, English (Second Language), Second Language Learning, Knowledge Level, Young Adults, Females, Learning Readiness, Negative Attitudes, Learning Strategies, Student Role, Higher Education
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
20
Education Level :
Higher Education; Postsecondary Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
OCT2020
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
EJ1265881
Czasopismo naukowe
Learner autonomy is a developing concept that has been the focal point of number of research papers investigating language learning. It has been under investigation by number of scholars and researchers over the years, the concept of learner autonomy has been supported by number of researchers, others attempted to prove that it does not fit all learners of different backgrounds. In this research paper, the focus is mainly on learners' perspectives of learner autonomy, what do they know? To what extent the students understand the concept of learner autonomy? Developing autonomous learners is an area that needs to be explained. There are limited studies conducted in the Saudi context therefore, this study investigates Preparatory year female EFL students' perspectives of learner autonomy in the Saudi context. Moreover, it examines whether the learners have the knowledge and the competence to develop their learning. The perspectives and views of 150 learners were collected using a questionnaire. The study follows a mixed methods approach. The reviewed literature showed that implications of learner autonomy reflected positively on learners (Burkert & Schwienhorst. 2008; Han, 2015). The main findings of this study revealed that students participated in this study had negative perspective of learner autonomy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies