Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Should We Teach about the Genetics of Intelligence?

Tytuł:
Should We Teach about the Genetics of Intelligence?
Autorzy:
Reiss, Michael J.
Deskryptory:
Science Instruction
Genetics
Intelligence
Outcomes of Education
Nature Nurture Controversy
Intelligence Tests
Risk
Academic Achievement
Twins
Język:
English
Źródło:
School Science Review. Sep 2020 102(378):48-53.
Dostępność:
Association for Science Education. College Lane Hatfield, Herts, AL10 9AA, UK. Tel: +44-1-707-283000; Fax: +44-1-707-266532; e-mail: ; Web site: http://www.ase.org.uk
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
6
Data publikacji:
2020
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Descriptive
ISSN:
0036-6811
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Dostęp URL:
https://www.ase.org.uk/resources/school-science-review/issue-378/should-we-teach-about-genetics-of-intelligence  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
EJ1269447
Czasopismo naukowe
School genetics is changing. Nowadays, students are more likely to be introduced to the idea that many characteristics of organisms, including those of humans, are not determined by the actions of just one or two genes but result from interactions between the products of many genes and the environments of each organism. This article asks whether there is a place in school science for teaching about the genetics of inheritance. There are arguments in favour of such teaching but also risks.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies