Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Toward an Understanding of Intersectionality Methodology: A 30-Year Literature Synthesis of Black Women's Experiences in Higher Education

Tytuł:
Toward an Understanding of Intersectionality Methodology: A 30-Year Literature Synthesis of Black Women's Experiences in Higher Education
Autorzy:
Haynes, Chayla (ORCID 0000-0002-4256-8628)
Joseph, Nicole M. (ORCID 0000-0002-3455-1594)
Patton, Lori D.
Stewart, Saran
Allen, Evette L.
Deskryptory:
Females
African Americans
Higher Education
Educational Research
Social Science Research
Feminism
Epistemology
Research Methodology
Racial Bias
Gender Bias
Social Influences
Power Structure
United States History
Political Issues
Sex Stereotypes
Ethnic Stereotypes
College Faculty
African American Teachers
Women Faculty
Język:
English
Źródło:
Review of Educational Research. Dec 2020 90(6):751-787.
Dostępność:
SAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: ; Web site: http://sagepub.com
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
37
Data publikacji:
2020
Typ dokumentu:
Journal Articles
Information Analyses
Education Level:
Higher Education
Postsecondary Education
DOI:
10.3102/0034654320946822
ISSN:
0034-6543
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Numer akcesji:
EJ1272913
Czasopismo naukowe
Kimberlé Crenshaw's scholarship on Black women has been the springboard for numerous education studies in which researchers use intersectionality as a theoretical framework; however, few have considered the possibilities of intersectionality as a methodological tool. In this literature synthesis, the authors (a) examined studies about Black women in higher education that had been published in the past 30 years to understand how those scholars applied intersectionality across Crenshaw's three dimensions (i.e., structural, political, and representational) and (b) advanced a set of four strategies, arguably providing a guide for engaging "intersectionality methodology," what the authors coin as "IM." Implications for higher education research and social science research broadly are also presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies