Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rethinking Schools, Rethinking Learning

Tytuł:
Rethinking Schools, Rethinking Learning
Autorzy:
de Royston, Maxine McKinney
Lee, Carol
Nasir, Na'ilah Suad
Pea, Roy
Deskryptory:
COVID-19
Pandemics
Educational Change
Online Courses
Blended Learning
Conventional Instruction
Power Structure
Ideology
Learning Processes
Holistic Approach
School Effectiveness
Diversity
Social Emotional Learning
Institutional Evaluation
Język:
English
Źródło:
Phi Delta Kappan. Nov 2020 102(3):8-13.
Dostępność:
SAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: ; Web site: http://sagepub.com
Recenzowane naukowo:
N
Page Count:
6
Data publikacji:
2020
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Evaluative
DOI:
10.1177/0031721720970693
ISSN:
0031-7217
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Numer akcesji:
EJ1273409
Czasopismo naukowe
The COVID-19 pandemic and social unrest offer an opportunity to clarify what learning is and rethink how to design and assess a "good" school. Schools -- online, hybrid, or in-person -- should foster learning for all students. Yet, too often, schools paradoxically act as both drivers of equity and reproducers of inequities, both inviting and foreclosing certain types of learning. Maxine McKinney de Royston, Carol Lee, Na'ilah Suad Nasir, and Roy Pea argue that a good school takes an expansive understanding of learning and recognizes learning as fundamentally cultural and rooted in human systems of power and ideology.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies