Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Summer Camp: Enhancing Empathy through Positive Behavior and Social and Emotional Learning

Tytuł:
Summer Camp: Enhancing Empathy through Positive Behavior and Social and Emotional Learning
Autorzy:
Carpio de los Pinos, Carmen (ORCID 0000-0002-8053-1789)
Soto, Antonio Gobea
Martín Conty, José Luis
Serrano, Rosa Conty
Deskryptory:
Summer Programs
Camps
Experiential Learning
Empathy
Perspective Taking
Prosocial Behavior
Positive Behavior Supports
Social Development
Emotional Development
Intervention
At Risk Persons
Adolescents
Gender Differences
Program Effectiveness
Foreign Countries
Family Problems
Język:
English
Źródło:
Journal of Experiential Education. Dec 2020 43(4):398-415.
Dostępność:
SAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: ; Web site: http://sagepub.com
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
18
Data publikacji:
2020
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Assessment and Survey Identifiers:
Interpersonal Reactivity Index
DOI:
10.1177/1053825920923382
ISSN:
1053-8259
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Numer akcesji:
EJ1274037
Czasopismo naukowe
Background: Summer camp is proposed as a context to enhance prosocial behavior. This context could be used to apply intervention programs, in addition to being a time of fun and conviviality. A camp-based intervention program to increase empathy was administered for adolescents at risk. Purpose: The aim of this study was to apply and evaluate a positive behavior and social and emotional learning (SEL) intervention on empathy. Methodology/Approach: This exploratory study was carried out with pre-post quantitative design, based on a single-group intervention, with 113 adolescents aged 12 to 17 years. Change in empathy was measured by means of a standardized test and participant observation. We used evidence-based interventions, drawing on the principles of positive behavioral interventions and supports (PBIS) and SEL approach. Findings/Conclusions: An intervention in positive behavior and SEL was useful in improving empathy in at-risk adolescents. The enhancement was noticeable in both cognitive and emotional empathy, more specifically in the constructs of perspective taking and empathic concern. Implications: Summer camps might be considered an appropriate setting for interventions with at-risk adolescents.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies