Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Designing and Verifying a Tool for Diagnosing Scientific Misconceptions in Genetics Topic

Tytuł :
Designing and Verifying a Tool for Diagnosing Scientific Misconceptions in Genetics Topic
Autorzy :
Kantahan, Sasithorn; Junpeng, Putcharee; Punturat, Sompong; Tang, Keow Ngang; Gochyyev, Perman; Wilson, Mark
Źródło :
International Journal of Evaluation and Research in Education, v9 n3 p564-571 Sep 2020. 8 pp.
Dostępność :
Full Text from ERIC Available online: https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1274714">https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ1274714
Institute of Advanced Engineering and Science. C5 Plumbon, Banguntapan, Yogyakarta, 55198, Indonesia. Tel: +62-274-4534501; Fax: +62-274-564604; e-mail: ; Web site: http://ijere.iaescore.com/
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
2252-8822
Deskryptory :
Scientific Concepts, Misconceptions, Genetics, Biology, Test Construction, Test Validity, Test Reliability, Educational Diagnosis, Grade 10, High School Students, Foreign Countries
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
8
Education Level :
Grade 10; High Schools; Secondary Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
JAN2021
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
EJ1274714
Czasopismo naukowe
The main purpose of this study was to design and verify the quality of an assessment aimed at diagnosing scientific misconceptions among students enrolled in 10th-grade biology subjects. A sample consisted of N=200 students from schools under the administration of the Office of Secondary Educational Service 31, Nakhon Ratchasima province. We employed the design-based approach, which consists of four phases, namely, construct map, item design, outcome space, and Wright map. Multidimensional Random Coefficient Multinomial Logit Model (MRCMLM) was used to evaluate the quality of the assessment tool. The assessment tool consists of two dimensions, namely, knowledge and reasoning. The assessment tool is comprised of 40 items, with 20 items tapping each of the dimensions. Findings form item analysis and modeling revealed sufficient evidence on the internal structure and validity of the instrument. It can be concluded that the unidimensional model is more appropriate than the multidimensional model for diagnosing scientific misconceptions in the genetics topic for dichotomously scored with four options in each item. The polytomous scored type should be further investigated to determine the best fit model in the items relating to evidence-based reasoning for supporting students' answers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies