Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

How Classroom Design Impacts for Student Learning Comfort: Architect Perspective on Designing Classrooms

Tytuł :
How Classroom Design Impacts for Student Learning Comfort: Architect Perspective on Designing Classrooms
Autorzy :
Widiastuti, Kurnia; Susilo, Mohamad Joko; Nurfinaputri, Hanifah Sausan
Źródło :
International Journal of Evaluation and Research in Education, v9 n3 p469-477 Sep 2020. 9 pp.
Dostępność :
Institute of Advanced Engineering and Science. C5 Plumbon, Banguntapan, Yogyakarta, 55198, Indonesia. Tel: +62-274-4534501; Fax: +62-274-564604; e-mail: ; Web site: http://ijere.iaescore.com/
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
2252-8822
Deskryptory :
Classroom Design, Architecture, Elementary School Students, High School Students, Junior High School Students, School Buildings, Interior Space, Acoustics, Ventilation, Sanitation, Lighting, Physical Environment, Environmental Influences, Peer Relationship, Foreign Countries, Well Being
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
9
Education Level :
Elementary Education; High Schools; Secondary Education; Junior High Schools; Middle Schools
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
JAN2021
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
EJ1274718
Czasopismo naukowe
This study aimed to determine the factors that influence student learning comfort in the classroom and its distribution. This explorative study employed 772 students who were elementary school, junior high school, and senior high school students in several Muhammadiyah Yogyakarta schools. Data collection techniques using open questionnaires. The data analysis technique uses qualitative analysis which consists of three stages: open coding, axial coding, and selective coding. The results showed that the factors that influence learning comfort of students in the classroom include: air circulation, quietness, cleanliness, adequate & supportive facilities, and peer attendance. These five factors are among other factors that are grouped into two: 1) factors originating from the physical environment (of building & site themes and of indoor space themes); and 2) factors from within its occupants (of human themes). The theme that shows the highest influence comes from the physical conditions in the classroom, that is indoor space themes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies