Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Science-Related Aspirations of Career Based on Learning Content in Upper Secondary Level

Tytuł :
Science-Related Aspirations of Career Based on Learning Content in Upper Secondary Level
Autorzy :
Husin, Mohd Razimi; Ahmad, Hishamuddin Bin; Mustafa, Muhammad Bazlan Bin; Panessai, Ismail Yusuf; Ramlan
Źródło :
International Journal of Evaluation and Research in Education, v9 n4 p920-925 Dec 2020. 6 pp.
Dostępność :
Institute of Advanced Engineering and Science. C5 Plumbon, Banguntapan, Yogyakarta, 55198, Indonesia. Tel: +62-274-4534501; Fax: +62-274-564604; e-mail: ; Web site: http://ijere.iaescore.com/
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
2252-8822
Deskryptory :
Science Careers, Occupational Aspiration, Student Experience, High School Students, Secondary School Science, Science Instruction, Instructional Effectiveness, Relevance (Education), Education Work Relationship, Science Achievement, Foreign Countries, Hands on Science, Adolescents, Career Choice
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
6
Education Level :
High Schools; Secondary Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
JAN2021
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
EJ1274769
Czasopismo naukowe
This study used qualitative approach which involves interviews that are analyze using Nvivo software. Qualitative approach which uses phenomenological design to reflect on the experience of the former students towards their experience and learning contents of secondary school upper level science core subject which impacted their career aspirations today. Twelve experience workers were selected through purposeful sampling. The results show that most respondent just got C for their Science Subject in Malaysian Certificate of Education (MCE). The certain techniques including the use of the learning aids and room were very effective; while contents of fluid and organs were much related to works. This study has revealed the effective techniques of learning experiences that beneficial to all educators.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies