Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Hacking, Disability, and Music Education

Tytuł:
Hacking, Disability, and Music Education
Autorzy:
Bell, Adam Patrick (ORCID 0000-0002-8500-9754)
Bonin, David
Pethrick, Helen
Antwi-Nsiah, Amanda
Matterson, Brent
Deskryptory:
Music Education
Students with Disabilities
Access to Education
Community Programs
Cooperation
Educational Technology
Technology Uses in Education
Telecommunications
Handheld Devices
Computer Oriented Programs
Computer Software
Music Activities
Musical Composition
Music Techniques
Hearing Impairments
Visual Impairments
Język:
English
Źródło:
International Journal of Music Education. Nov 2020 38(4):657-672.
Dostępność:
SAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: ; Web site: http://sagepub.com
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
16
Data publikacji:
2020
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
DOI:
10.1177/0255761420930428
ISSN:
0255-7614
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2020
Numer akcesji:
EJ1275038
Czasopismo naukowe
The purpose of our study was to examine how hacking -- as discussed and displayed by participants of Monthly Music Hackathon NYC -- could inform making music education practices more accessible and inclusive, if at all, for people with disabilities. Free and open to the public, Monthly Music Hackathon NYC hosts non-competitive community-based events in which participants -- musicians, educators, coders, and software/hardware designers from beginner to expert -- work on projects collaboratively over the course of a day to address real-world problems posed by stakeholders in their communities. Our research team consisting of the principal investigator and two research assistants attended and videorecorded the events of Monthly Music Hackathon NYC's 'Music AccessAbility' hackathon. In this article, we detail what constitutes hacking at this event and how participants approached hacking disability. We discuss the potential of hacking in music education to create a more accessible and inclusive field, and the importance of championing a disability-led design model as the ethical way forward.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies