Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Teaching Honors Courses: Perceptions of Engagement from the Faculty Perspective

Tytuł:
Teaching Honors Courses: Perceptions of Engagement from the Faculty Perspective
Autorzy:
Miller, Angie L. (ORCID 0000-0002-5828-235X)
Silberstein, Samantha M.
BrckaLorenz, Allison
Deskryptory:
Honors Curriculum
Learner Engagement
College Faculty
Undergraduate Students
Academically Gifted
Gifted Education
Teacher Attitudes
Teacher Student Relationship
Student College Relationship
Learning Strategies
Cooperative Learning
Predictor Variables
Teacher Surveys
Język:
English
Źródło:
Journal of Advanced Academics. Feb 2021 32(1):3-27.
Dostępność:
SAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: ; Web site: http://sagepub.com
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
25
Data publikacji:
2021
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Higher Education
Postsecondary Education
Assessment and Survey Identifiers:
Faculty Survey of Student Engagement
DOI:
10.1177/1932202X20938021
ISSN:
1932-202X
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2021
Numer akcesji:
EJ1281191
Czasopismo naukowe
Research suggests that honors students are more likely to be engaged in some, but not all, aspects of the college experience, although there is less information available from the faculty perspective. This study presents findings from the Faculty Survey of Student Engagement (FSSE), comparing various engagement-related practices between faculty who teach honors courses and those who do not. Along with core FSSE items, this study uses responses from 1,487 faculty members at 15 institutions on two items about teaching honors courses. A series of ordinary least squares regression analyses suggest that faculty who teach honors courses are more likely to encourage engagement in the areas of student-faculty interaction, learning strategies, and collaborative learning, even after controlling for other demographic and institutional variables. These findings are considered within the context of existing research and theory, connecting knowledge from higher education and gifted education.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies