Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Argumentation in K-12 Mathematics and Science Education: A Content Analysis of Articles

Tytuł:
Argumentation in K-12 Mathematics and Science Education: A Content Analysis of Articles
Autorzy:
Kartika, Hendra (ORCID 0000-0003-3720-1677)
Budiarto, Mega Teguh (ORCID 0000-0002-9052-3141)
Fuad, Yusuf (ORCID 0000-0002-9589-7839)
Deskryptory:
Content Analysis
Mathematics Education
Periodicals
Journal Articles
Comparative Analysis
Persuasive Discourse
Science Education
Kindergarten
Elementary Secondary Education
Research Methodology
Research Reports
Teaching Methods
Język:
English
Źródło:
International Journal of Research in Education and Science. 2021 7(1):51-64.
Dostępność:
International Journal of Research in Education and Science. Necmettin Erbakan University, Ahmet Kelesoglu Education Faculty, Meram, Konya 42090 Turkey. e-mail: ; Web site: http://www.ijres.net
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
15
Data publikacji:
2021
Typ dokumentu:
Journal Articles
Information Analyses
Reports - Research
Education Level:
Early Childhood Education
Elementary Education
Kindergarten
Primary Education
Elementary Secondary Education
ISSN:
2148-9955
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2021
Numer akcesji:
EJ1282280
Czasopismo naukowe
The current study employed a content analysis approach to analyze and compare argumentation research in K-12 mathematics and science education published on top five academic journals with the highest impact factor from 2010 to 2019. It includes 9 research articles in the field of mathematics education and 77 research articles in the field of science education. The objectives of this study are to examine the similarities and differences in number of articles, contributors by nationality, method and design, subject, model, setting, and research topics. The results show that despite the argumentation research trend in both contexts tends to decrease, there are more researches related to argumentation on science subject compared to mathematics at K-12 level. These results have an impact on the increasingly diverse categories of argumentation studies in K-12 science. The implications of this research can obviously provide insights to the study of argumentation for mathematics education, science, and education researchers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies