Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Actions for Sustainable Development through Young Students' Eyes

Tytuł:
Actions for Sustainable Development through Young Students' Eyes
Autorzy:
Sass, Wanda (ORCID 0000-0002-3573-1423)
Quintelier, Amy (ORCID 0000-0001-5564-598X)
Boeve-de Pauw, Jelle (ORCID 0000-0002-8496-096X)
De Maeyer, Sven (ORCID 0000-0003-2888-1631)
Gericke, Niklas (ORCID 0000-0001-8735-2102)
Van Petegem, Peter (ORCID 0000-0002-4078-7800)
Deskryptory:
Sustainable Development
Student Attitudes
Peace
Social Change
Social Action
Comparative Analysis
Correlation
Elementary School Students
Secondary School Students
Problem Solving
Foreign Countries
Conservation (Environment)
Poverty
Welfare Services
Język:
English
Źródło:
Environmental Education Research. 2021 27(2):234-253.
Dostępność:
Routledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
20
Data publikacji:
2021
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Elementary Education
Secondary Education
DOI:
10.1080/13504622.2020.1842331
ISSN:
1350-4622
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2021
Numer akcesji:
EJ1285156
Czasopismo naukowe
Young students have raised their voices in debates on what action for sustainable development (SD) is necessary. Nevertheless, research that gives voice to 10 to 13-year-olds while looking into SD issues in all their complexity of interrelated environmental, social, and socio-economic perspectives, is scarce. This study aims to give voice to these youngsters, asking them directly how they suggest they can contribute to SD. Building on the concepts of action and SD, this qualitative study reports on early adolescents' own suggestions for action. Participants suggested direct, indirect, individual, and collective actions both in the private and public sphere. Their actions targeted SD issues with interconnections between areas concerning the planet, peace, people, partnership, and to some extent also prosperity. We compare our results with findings of earlier studies to further the discussion on how young people feel they can and want to contribute to SD.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies