Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Expectancy Value Theory as a Tool to Explore Teacher Beliefs and Motivations in Elementary Mathematics Instruction

Tytuł:
Expectancy Value Theory as a Tool to Explore Teacher Beliefs and Motivations in Elementary Mathematics Instruction
Autorzy:
Day, Corinne Thatcher (ORCID 0000-0003-0391-7036)
Deskryptory:
Teacher Attitudes
Teacher Motivation
Decision Making
Expectation
Values
Costs
Mathematics Instruction
Educational Change
Student Centered Learning
Context Effect
Self Efficacy
Academic Achievement
Personal Autonomy
Standardized Tests
Urban Schools
Public Schools
Elementary School Teachers
Język:
English
Źródło:
International Electronic Journal of Elementary Education. Dec 2020 13(2):169-182.
Dostępność:
International Electronic Journal of Elementary Education. T&K Akademic Rosendalsvein 45, Oslo 1166, Norway. e-mail: ; Web site: https://www.iejee.com/index.php/IEJEE/index
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
14
Data publikacji:
2020
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Elementary Education
ISSN:
1307-9298
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2021
Numer akcesji:
EJ1285561
Czasopismo naukowe
This case study explores the utility of Expectancy Value Theory (EVT) as a framework for studying elementary teachers' beliefs and motivations with respect to reformed mathematics instruction. A model for coding and evaluating qualitative data using EVT is proposed and illustrated using interviews with three primary school teachers in an urban school district in the United States. Results from the study indicate that anticipated costs associated with reform instruction, including not covering required content and not meeting district benchmarks, function as strong inhibitors to reform, even among teachers who value reform instruction, who exhibit a strong sense of self-efficacy, and who believe in their students' capacities to succeed with reform-oriented instruction.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies