Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Exposing Preschool Children to Counterstereotypical Professional Role Models Using Audiovisual Means: A Small Study in a Preschool in Greece

Tytuł:
Exposing Preschool Children to Counterstereotypical Professional Role Models Using Audiovisual Means: A Small Study in a Preschool in Greece
Autorzy:
Doni, Eleni
Deskryptory:
Preschool Children
Preschools
Childrens Attitudes
Attitude Change
Sex Stereotypes
Gender Issues
Females
Professional Identity
Role Models
Documentaries
Intervention
Program Effectiveness
Foreign Countries
Język:
English
Źródło:
Early Childhood Education Journal. Mar 2021 49(2):295-302.
Dostępność:
Springer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: ; Web site: https://link.springer.com/
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
8
Data publikacji:
2021
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Early Childhood Education
Preschool Education
DOI:
10.1007/s10643-020-01071-3
ISSN:
1082-3301
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2021
Numer akcesji:
EJ1285754
Czasopismo naukowe
The presence of gender-related professional stereotypes has been detected as early as preschool. The value of counterstereotypical role model interventions in triggering changes in the gender perceptions of children has been extensively researched with varying results. In the present study, drawing on the operational tool of exposing children to counterstereotypes, we organized a 2-day activity with a view to both exploring preschool children's gender perceptions of a range of professions, and to determining whether children were triggered to change these preconceptions after their exposure to counter-stereotypes. A video documentary was shown to the children, containing interviews of women in non-traditional professional roles. The participants were asked questions about the gender suitability of each profession before and after viewing the documentary. The results show a significant effect of the exposure only for half of the professions.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies