Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A History of Instructional Media, Instructional Design, and Theories

Tytuł:
A History of Instructional Media, Instructional Design, and Theories
Autorzy:
An, Yunjo (ORCID 0000-0002-2763-1297)
Deskryptory:
Instructional Design
Educational History
Social Media
Game Based Learning
Open Educational Resources
Computer Games
Computer Simulation
Educational Technology
Blended Learning
Online Courses
Handheld Devices
Computer Assisted Instruction
Entrepreneurship
Learning Theories
Behavioral Objectives
Teaching Methods
Język:
English
Źródło:
International Journal of Technology in Education. 2021 4(1):1-21.
Dostępność:
International Society for Technology, Education, and Science. ISTES Organization, Monument, CO 80132. e-mail: ; e-mail: ; Web site: https://www.ijte.net/index.php/ijte/about
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
22
Data publikacji:
2021
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Evaluative
ISSN:
2689-2758
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2021
Numer akcesji:
EJ1286444
Czasopismo naukowe
This paper discusses the history of the instructional design and technology field in four major time periods: (1) 1900s-1930s, (2) World War II-1970s, (3) 1980s-1990s, and (4) 21st century. Since the 20th century has been discussed in detail in earlier works, this paper puts more focus on the 21st century section, which includes discussions of social media, online and blended learning, mobile learning, the open educational resource (OER) movement, massive open online courses (MOOCs), virtual reality (VR) and augmented reality (AR), digital game-based learning (DGBL), gamification, the maker movement, new instructional design process models, and instructional-design theory. While previous discussions of the history of the field focused on the history of instructional media and instructional design and the evolution of learning theories, this paper includes the discussion of the evolution of instructional-design theories and models, which have received relatively less attention.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies