Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Educating 'Perfinkers': How Cognitive Tools Support Affective Engagement in Teacher Education

Tytuł:
Educating 'Perfinkers': How Cognitive Tools Support Affective Engagement in Teacher Education
Autorzy:
Judson, Gillian
Powell, Ross
Robinson, Kelly
Deskryptory:
Imagination
Affective Behavior
Foreign Countries
Praxis
Preservice Teacher Education
Inservice Teacher Education
Teacher Educators
Teaching Experience
Język:
English
Źródło:
Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning. Sep 2021 12(1).
Dostępność:
University of Western Ontario and Society for Teaching and Learning in Higher Education. Mills Memorial Library Room 504, McMaster University, 1280 Main Street West, Hamilton, ON L8S 4L6, Canada. Tel: 905-525-9140; e-mail: ; Web site: http://www.cjsotl-rcacea.ca/
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
20
Data publikacji:
2021
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Descriptive
Education Level:
Higher Education
Postsecondary Education
ISSN:
1918-2902
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2021
Numer akcesji:
EJ1312387
Czasopismo naukowe
Our intention is to share our lived experiences "as" educators "of" educators employing Imaginative Education (IE) pedagogy. We aim to illuminate IE's influence on our students', and our own, affective alertness, and to leave readers "feeling" the possibility of this pedagogy for teaching and learning. Inspired by the literary and research praxis of "métissage" (Chambers et al., 2012; Hasebe-Ludt et al., 2009; Hasebe-Ludt et al., 2010), we offer this polyphonic text as a weaving together of our discrete and collective voices as imaginative teacher educators. Our writing reflects a relational process, one that invites us as writers and colleagues to better understand each other and our practices as IE educators (Hasebe-Ludt et al., 2009). It also allows us to share with other practitioners our struggles, questions, and triumphs as we make sense of our individual and collective praxis: how IE's theory informs our practice, and how our practice informs our understanding of IE's theory. This text, like IE's philosophy, invites heterogeneous possibilities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies