Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Digital Transformation at Aalborg University: Interdisciplinary Problem- and Project-Based Learning in a Post-Digital Age

Tytuł:
Digital Transformation at Aalborg University: Interdisciplinary Problem- and Project-Based Learning in a Post-Digital Age
Autorzy:
Bertel, Lykke Brogaard
Askehave, Inger
Brohus, Henrik
Geil, Olav
Kolmos, Anette
Ovesen, Nis
Stoustrup, Jakob
Deskryptory:
Interdisciplinary Approach
Problem Based Learning
Student Projects
Active Learning
Teaching Methods
Engineering Education
Foreign Countries
Universities
Educational Innovation
Information Technology
Technological Advancement
Social Problems
Social Change
Futures (of Society)
Systems Approach
Educational Change
Język:
English
Źródło:
Advances in Engineering Education. 2021Fall 2021.
Dostępność:
American Society for Engineering Education. 1818 N Street NW, Washington, DC 20036. Tel: 412-624-6815; Fax: 412-624-1108; Web site: http://advances.asee.org
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
13
Data publikacji:
2021
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Evaluative
Education Level:
Higher Education
Postsecondary Education
ISSN:
1941-1766
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2021
Numer akcesji:
EJ1316300
Czasopismo naukowe
Since its establishment in 1974, Aalborg University has aimed to deliver cutting-edge research and innovative practices in engineering education. However, increasing complexity related to rapid developments in digitalization and emerging societal challenges offer new opportunities, requirements, and expectations across disciplines for educational institutions and staff to develop and adapt to an unpredictable and ever-changing future. This paper proposes a systemic approach to addressing these challenges in higher education and presents recent initiatives launched at AAU including a coming Institute of Advanced Study in PBL to support the digital transformation of problem- and project-based learning for the future.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies