Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Industrial Design Students' Perceptions towards a Career in User Experience Field in Turkey

Tytuł:
Industrial Design Students' Perceptions towards a Career in User Experience Field in Turkey
Autorzy:
Süner-Pla-Cerdà, Sedef (ORCID 0000-0002-3285-6271)
Günay, Asli
Töre Yargin, Gülsen
Ural, Haktan
Deskryptory:
Foreign Countries
Industrial Arts
Design
Specialists
Employment Potential
Labor Market
Usability
Experience
Język:
English
Źródło:
International Journal of Technology and Design Education. Jul 2022 32(3):1895-1923.
Dostępność:
Springer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: ; Web site: https://link.springer.com/
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
29
Data publikacji:
2022
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Tests/Questionnaires
DOI:
10.1007/s10798-021-09666-6
ISSN:
0957-7572
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2022
Numer akcesji:
EJ1340185
Czasopismo naukowe
The rapid growth of the user experience (UX) field has brought efforts to meet the increasing demand for specialists by welcoming professionals from diverse disciplines, including industrial design (ID). UX field offers ID graduates extended professional possibilities, potentially appeasing the challenging conditions of the ID job market in Turkey. Although there are some educational efforts on getting prepared for a career in UX, how ID students perceive such a career path has not been investigated. For this purpose, this paper presents a survey study conducted with senior ID students to understand their perspectives regarding the likelihood of a career in UX. The findings outline the extent and reasons of their interest in UX, benefits of their educational background, and perceived readiness and individual efforts towards building a UX career. We discuss the potentials of ID background for UX, and present implications for design education and practice to better prepare students for a career in UX.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies