Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Interdisciplinary Mathematics and Science -- A Guided Inquiry Approach to Enhance Student Learning

Tytuł:
Interdisciplinary Mathematics and Science -- A Guided Inquiry Approach to Enhance Student Learning
Autorzy:
Tytler, Russell
Prain, Vaughan
Deskryptory:
Interdisciplinary Approach
Mathematics Education
Science Education
Teaching Methods
Teacher Role
Integrated Curriculum
Foreign Countries
Teaching Models
Design
Język:
English
Źródło:
Teaching Science. Mar 2022 68(1):31-42.
Dostępność:
Australian Science Teachers Association. P.O. Box 334, Deakin West, ACT 2600, Australia. Tel: +61-02-6282-9377; Fax: +61-02-6282-9477; e-mail: ; Web site: https://www.asta.edu.au/resources/teaching-science-journal/
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
12
Data publikacji:
2022
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Descriptive
ISSN:
1449-6313
1839-2946
Abstractor:
ERIC
Data wpisu:
2022
Dostęp URL:
https://asta.edu.au/resources/teaching-science-journal/  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
EJ1346070
Czasopismo naukowe
Despite longstanding calls to integrate school science and mathematics, concerns remain about how to achieve high-quality learning in both subjects. In reporting on a teaching approach that aimed to achieve this outcome, the authors focus particularly on the teacher's role. The Interdisciplinary Mathematics and Science project (IMS), an Australian Research Council study, aimed to integrate learning in both subjects through investigative inquiry processes. Teachers guide students to construct, evaluate, and refine multimodal representations in a four-stage teaching model. This article describes the key design principles of this interdisciplinary approach and the focus of the inquiry process. The authors outline the teaching model's stages as a basis for illustrating how teachers have enacted these stages across different topics.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies