Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Examining Human and Automated Ratings of Elementary Students' Writing Quality: A Multivariate Generalizability Theory Application

Tytuł:
Examining Human and Automated Ratings of Elementary Students' Writing Quality: A Multivariate Generalizability Theory Application
Autorzy:
Chen, Dandan
Hebert, Michael
Wilson, Joshua (ORCID 0000-0002-7192-3510)
Deskryptory:
Reliability
Scoring
Essays
Automation
Writing Evaluation
Elementary School Students
Grade 3
Grade 4
Grade 5
Evaluation Methods
Natural Language Processing
Computer Assisted Testing
Writing Difficulties
Język:
English
Źródło:
American Educational Research Journal. Dec 2022 59(6):1122-1156.
Dostępność:
SAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: ; Web site: https://sagepub.com
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
35
Data publikacji:
2022
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Elementary Education
Early Childhood Education
Grade 3
Primary Education
Grade 4
Intermediate Grades
Grade 5
Middle Schools
DOI:
10.3102/00028312221106773
ISSN:
0002-8312
1935-1011
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2022
Numer akcesji:
EJ1355666
Czasopismo naukowe
We used multivariate generalizability theory to examine the reliability of hand-scoring and automated essay scoring (AES) and to identify how these scoring methods could be used in conjunction to optimize writing assessment. Students (n = 113) included subsamples of struggling writers and non-struggling writers in Grades 3-5 drawn from a larger study. Students wrote six essays across three genres. All essays were hand-scored by four raters and an AES system called Project Essay Grade (PEG). Both scoring methods were highly reliable, but PEG was more reliable for non-struggling students, while hand-scoring was more reliable for struggling students. We provide recommendations regarding ways of optimizing writing assessment and blending hand-scoring with AES.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies