Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Alienation and Educational 'Third Space': English Learning and Uyghur Subject Formation in Xinjiang, China

Tytuł:
Alienation and Educational 'Third Space': English Learning and Uyghur Subject Formation in Xinjiang, China
Autorzy:
A., M.
Byler, Darren (ORCID 0000-0003-0332-1742)
Deskryptory:
English (Second Language)
Foreign Countries
Second Language Learning
Second Language Instruction
Minority Groups
Turkic Languages
Native Language
Ethnic Groups
Nonstandard Dialects
Chinese
Alienation
Language Attitudes
Personal Autonomy
Institutionalized Persons
Conflict
Colonialism
Język:
English
Źródło:
Anthropology & Education Quarterly. Dec 2022 53(4):396-415.
Dostępność:
Wiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: ; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
20
Data publikacji:
2022
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Evaluative
DOI:
10.1111/aeq.12434
ISSN:
0161-7761
1548-1492
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2022
Numer akcesji:
EJ1356849
Czasopismo naukowe
Drawing on ethnographic fieldwork conducted between 2011 and 2018, this article examines how Uyghurs, a Turkic-speaking ethnic minority in China, found ways to excel in English language learning despite efforts by the national education system to focus their training in Chinese, the language of the colonizer. It argues that the alienation that resulted from the devaluation of Uyghur knowledge and nonstandard Chinese usage pushed Uyghur students to embody expanded subjectivities in a "third space" of English learning. It concludes with a discussion of how an internment camp system has foreclosed this space of limited autonomy for Uyghur students since 2017.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies