Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Language Is Identity: Telling and Reading the Right Kinds of Stories

Tytuł:
Language Is Identity: Telling and Reading the Right Kinds of Stories
Autorzy:
Przymus, Steve Daniel (ORCID 0000-0002-1882-453X)
Heiman, Daniel
Hibbs, Brian
Deskryptory:
Self Concept
Story Telling
Reading Instruction
Bilingualism
Multilingualism
English (Second Language)
Second Language Learning
Second Language Instruction
Teaching Methods
Code Switching (Language)
Literacy
Language Usage
Bilingual Instructional Materials
Cultural Awareness
Język:
English
Źródło:
Reading Teacher. Nov-Dec 2022 76(3):297-308.
Dostępność:
Wiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: ; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
12
Data publikacji:
2022
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Descriptive
DOI:
10.1002/trtr.2135
ISSN:
0034-0561
1936-2714
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2022
Numer akcesji:
EJ1357002
Czasopismo naukowe
The field of reading instruction has long valued storytelling for literacy development, but what kinds of stories are bi/multilingual students exposed to at school? Through the cognitive phenomena of conceptual metonymy and metaphor, this article links language to identity and exposes practices that act to fracture the identities of bi/multilingual students, redefined here as "active bilingual learners/users of English" (ABLE). Three teacher practices are detailed for creating a school world that reflects the identities of ABLE students: (1) using content-based story retells, (2) critically questioning the display of languages on school walls and in dual-language books, and (3) co-constructing stories with ABLE students and their family/community members. Examples of these practices are provided, concluding with Language is Identity Awareness (LiIA) activities and how to activate critical consciousness through translanguaging pedagogy. Opening up space for critical translanguaging pedagogy is needed to start telling, writing, and reading the right kinds of stories.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies