Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

At the Root of Their Stories: Black and Latinx Students' Experiences with Academic Microaggressions

Tytuł:
At the Root of Their Stories: Black and Latinx Students' Experiences with Academic Microaggressions
Autorzy:
Rolón-Dow, Rosalie (ORCID 0000-0002-1735-0563)
Temat:
Undergraduate Students
Minority Group Students
Race
Predominantly White Institutions
Conflict
Interpersonal Relationship
Interaction
Racism
Blacks
Whites
Power Structure
Student Experience
Hispanic American Students
African American Students
Język:
English
Źródło:
Harvard Educational Review. Win 2022 92(4):508-532.
Dostępność:
Harvard Education Publishing Group. 8 Story Street First Floor, Cambridge, MA 02138. Tel: 617-495-3432; Fax: 617-496-3584; e-mail: ; Web site: http://hepg.org/her-home/home
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
25
Data publikacji:
2022
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Tests/Questionnaires
Education Level:
Higher Education
Postsecondary Education
ISSN:
0017-8055
1943-5045
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2022
Dostęp URL:
https://www.hepg.org/her-home/issues/harvard-educational-review-volume-92,-issue-4/herarticle/at-the-root-of-their-stories  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
EJ1359341
Czasopismo naukowe
In this narrative study, Rosalie Rolón-Dow explores the nature of academic microaggressions that racially minoritized undergraduate students experience at predominantly white institutions. She illustrates microaggression incidents related to (in)visibility, intellect or academic contributions, and curriculum relevant to students' racial identities, communities, or histories. Using a critical race theory microaggression framework, she analyzes academic microaggressions in the broader context of institutional racism and white supremacy to show how white supremacy tools like othering, monoculturalism, nativism, white ascendancy, normativity, and ignorance are deployed. Rolón-Dow calls for colleges and universities to deepen their understanding of the effects of microaggressions on students' academic lives and contends that institutions seeking to become more racially inclusive must address the ways that ideologies inherent in white supremacy continue to be expressed through racial microaggressions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies