Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Collaborative Writing in L2 Classrooms: A Research Agenda

Tytuł:
Collaborative Writing in L2 Classrooms: A Research Agenda
Autorzy:
Li, Mimi
Zhang, Meixiu
Deskryptory:
Collaborative Writing
Second Language Instruction
Second Language Learning
Peer Relationship
Writing Research
Teaching Methods
Writing Instruction
Writing Evaluation
Learning Processes
Język:
English
Źródło:
Language Teaching. Jan 2023 56(1):94-112.
Dostępność:
Cambridge University Press. 100 Brook Hill Drive, West Nyack, NY 10994. Tel: 800-872-7423; Tel: 845-353-7500; Fax: 845-353-4141; e-mail: ; Web site: https://www.cambridge.org/core/what-we-publish/journals
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
19
Data publikacji:
2023
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Descriptive
DOI:
10.1017/S0261444821000318
ISSN:
0261-4448
1475-3049
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2022
Numer akcesji:
EJ1360082
Czasopismo naukowe
Research on second language (L2) collaborative writing (CW) has proliferated over the recent decade and will continue to bloom due to the changing landscape of writing and learning in the digital age. This article provides a research agenda on CW in L2 classrooms. We illustrate six research themes for future research inquiry by pointing out the research gap, following a brief review of theoretical frameworks and existing empirical efforts on CW. We then expound on six specific research tasks that we deem to be pressing for this domain to progress, including more attention to multimodal CW, expanded frameworks for analyzing peer interaction and writing products, deployment of underused research techniques and improved research practice, development of CW assessment practice, as well as the inquiry of practitioners' input on CW. We hope to provide guidance for future research endeavors by identifying avenues of investigations on CW and meanwhile contribute to the trajectory of vibrant research on L2 writing and language learning.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies