Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

German Trainees' Reflections on Two Approaches to Initial Teacher Training

Tytuł:
German Trainees' Reflections on Two Approaches to Initial Teacher Training
Autorzy:
Chambers, Gary N.
Deskryptory:
Foreign Countries
Teacher Education
Native Speakers
German
Language Teachers
Teacher Attitudes
Teacher Qualifications
Mentors
Student Behavior
Teaching Load
Second Language Instruction
Język:
English
Źródło:
European Journal of Teacher Education. Feb 2007 30(1):3-20.
Dostępność:
Routledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals/default.html
Recenzowane naukowo:
Y
Page Count:
18
Data publikacji:
2007
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Evaluative
Education Level:
Higher Education
DOI:
10.1080/02619760601119967
ISSN:
0261-9768
Abstractor:
Autor
Liczba referencji:
13
Data wpisu:
2007
Numer akcesji:
EJ764258
Czasopismo naukowe
Two German native speakers come to England to undertake a course of initial teacher training. They complete the course successfully. Instead of seeking and finding jobs as teachers, however, they return to Germany to undertake a second course of initial teacher training. This is unusual. This article reviews their reasons for taking two routes in two countries leading to the same goal of qualified teacher status and their experiences of these routes. It uncovers interesting issues relating, for example, to teaching in an education system in which one has not been educated oneself, perceptions of workload, differences in approaches to mentoring in Germany and England, differences in the perceived status of trainees in each of the two countries and the impact of pupil behaviour and collegial support. In spite of the sample being small, the reflections of these two trainees provide messages which teacher trainers would be unwise to ignore. (Contains 5 notes.)
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies