Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

The Evolution of the Required Educational Technology Course

Tytuł :
The Evolution of the Required Educational Technology Course
Autorzy :
Wetzel, Keith; Foulger, Teresa S.; Williams, Mia Kim
Źródło :
Journal of Computing in Teacher Education, v25 n2 p67-71 Win 2008-2009. 5 pp.
Dostępność :
International Society for Technology in Education. 180 West 8th Avenue, Suite 300, Eugene, OR 97401-2916. Tel: 800-336-5191; Tel: 541-302-3777; Fax: 541-302-3778; e-mail: ; Web site: http://www.iste.org
URL :
http://www.iste.org/Content/NavigationMenu/Membership/SIGs/SIGTETeacherEducators/JCTE/PastIssues/Volume25/Number2Winter20082009/JCTE_Volume_25_2_Winter_2008_2009.htm
Recenzowane naukowo :
Y
ISSN :
1040-2454
Deskryptory :
Preservice Teacher Education, Assignments, Teacher Education Programs, Action Research, Technology Integration, Educational Technology, Higher Education, College Faculty, Teacher Education, Pedagogical Content Knowledge, Elementary Secondary Education, Social Networks, Instructional Innovation, Professional Development
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
13
Język :
English
Liczba stron :
5
Education Level :
Elementary Secondary Education; Higher Education
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Descriptive
Kod czasopisma :
APR2018
Data wpisu :
2009
Numer akcesji :
EJ834102
Czasopismo naukowe
University instructors discuss a required educational technology course in a teacher education program and the impact of two forces: (a) Technological Pedagogical and Content Knowledge, commonly known as TPACK (Misha & Koelher, 2006), and (b) action research data. Over the past two semesters, two new assignments have been instituted based on these two factors. Data revealed concerns on the part of some students: (a) resistance to collaborative work, and (b) concern about implementing this model of technology integration in their future classrooms. Finally, next steps to improve course assignments are discussed, as are efforts to place the course in a context in which it contributes to the transformation of other courses in the teacher licensure program. (Contains 3 figures.)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies