Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Implicit Theories of Ability of Grade 6 Science Students: Relation to Epistemological Beliefs and Academic Motivation and Achievement in Science

Tytuł:
Implicit Theories of Ability of Grade 6 Science Students: Relation to Epistemological Beliefs and Academic Motivation and Achievement in Science
Autorzy:
Chen, Jason A.
Pajares, Frank
Deskryptory:
Self Efficacy
Science Achievement
Motivation
Path Analysis
Grade 6
Epistemology
Middle School Students
Science Instruction
Science Education
Beliefs
Goal Orientation
Middle Schools
Social Cognition
Ethnicity
Sexual Identity
Racial Identification
Język:
English
Źródło:
Contemporary Educational Psychology. Jan 2010 35(1):75-87.
Dostępność:
Elsevier. 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887-4800. Tel: 877-839-7126; Tel: 407-345-4020; Fax: 407-363-1354; e-mail: ; Web site: http://www.elsevier.com
Recenzowane naukowo:
Y
Opis fizyczny:
PDF
Page Count:
13
Data publikacji:
2010
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Research
Education Level:
Grade 6
Middle Schools
DOI:
10.1016/j.cedpsych.2009.10.003
ISSN:
0361-476X
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2010
Numer akcesji:
EJ871800
Czasopismo naukowe
We investigated: (a) the associations of implicit theories and epistemological beliefs and their effects on the academic motivation and achievement of students in Grade 6 science and (b) the mean differences of implicit theories, epistemological beliefs, and academic motivation and achievement as a function of gender and race/ethnicity (N=508). Path analysis revealed that an incremental view of ability had direct and indirect effects on adaptive motivational factors, whereas fixed entity views had direct and indirect effects on maladaptive factors. Epistemological beliefs mediated the influence of implicit theories of ability on achievement goal orientations, self-efficacy, and science achievement. Results are discussed in relation to social-cognitive theory with a focus on middle school science. (Contains 5 tables and 2 figures.)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies