Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Aesthetic Potential of Global Issues Curriculum

Tytuł:
The Aesthetic Potential of Global Issues Curriculum
Autorzy:
Gaudelli, William
Hewitt, Randall
Deskryptory:
Global Education
Curriculum
Aesthetics
Theories
Biographies
Religious Factors
Global Approach
Język:
English
Źródło:
Journal of Aesthetic Education. Sum 2010 44(2):83-99.
Dostępność:
University of Illinois Press. 1325 South Oak Street, Champaign, IL 61820-6903. Tel: 217-244-0626; Fax: 217-244-8082; e-mail: ; Web site: http://www.press.uillinois.edu/journals/main.html
Recenzowane naukowo:
Y
Opis fizyczny:
PDF
Page Count:
17
Data publikacji:
2010
Typ dokumentu:
Journal Articles
Reports - Evaluative
ISSN:
0021-8510
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2010
Dostęp URL:
http://jae.press.illinois.edu/44.2/gaudelli.html  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
EJ883102
Czasopismo naukowe
There is a despondency and desperation about schools, and thereby curriculum, that too often fails to teach for and about something more than narrow, capitalist-driven, techno-rationalist ends. The prevailing educational theory undergirding schools, as well as the conceptualization of curriculum entailed, lacks an aesthetic and spiritual rationale for learning that honors the sanctity of students beyond their academic capacities, values the processes of learning as much as its outcomes, and seeks a space for learning that is transcendent. This article explores the aesthetic theory of Dewey, its development through his life, and an illustration that exemplifies his theory in the practice of global curriculum. Dewey's aesthetics contends that public talk, for example, has the potential to be experienced as an aesthetic moment. We trace this line of thinking through Dewey's own life, considering how such principles manifest from his experience. We then situate the current work among those in education who consider the aesthetic potential of schools and curriculum. A brief vignette from a recent study is used to illustrate how global issues can be framed within Deweyan aesthetics. (Contains 41 notes.)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies