Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

An empirical investigation on search engine ad disclosure.

Tytuł:
An empirical investigation on search engine ad disclosure.
Autorzy:
Lewandowski, Dirk
Kerkmann, Friederike
Rümmele, Sandra
Sünkler, Sebastian
Temat:
ADVERTISING
ANALYSIS of variance
PROBABILITY theory
QUESTIONNAIRES
TRUST
SEARCH engines
TASK performance
INFORMATION-seeking behavior
Źródło:
Journal of the Association for Information Science & Technology. Mar2018, Vol. 69 Issue 3, p420-437. 18p. 7 Color Photographs, 1 Diagram, 11 Charts.
Terminy geograficzne:
GERMANY
Czasopismo naukowe
This representative study of German search engine users (N = 1,000) focuses on the ability of users to distinguish between organic results and advertisements on Google results pages. We combine questions about Google's business with task‐based studies in which users were asked to distinguish between ads and organic results in screenshots of results pages. We find that only a small percentage of users can reliably distinguish between ads and organic results, and that user knowledge of Google's business model is very limited. We conclude that ads are insufficiently labelled as such, and that many users may click on ads assuming that they are selecting organic results. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of the Association for Information Science & Technology is the property of John Wiley & Sons, Inc. and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies