Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Developing "Assessment Capable" Learners: If we want students to take charge of their learning, we can't keep relegating them to a passive role in the assessment process.

Tytuł :
Developing "Assessment Capable" Learners: If we want students to take charge of their learning, we can't keep relegating them to a passive role in the assessment process.
Autorzy :
Frey, Nancy
Fisher, Douglas
Hattie, John
Pokaż więcej
Temat :
EDUCATIONAL evaluation
ACHIEVEMENT gains (Education)
STUDENT engagement
ACADEMIC motivation
GOAL (Psychology)
SELF regulation
PSYCHOLOGICAL feedback
Źródło :
Educational Leadership. Feb2018, Vol. 75 Issue 5, p46-51. 6p.
Periodyk
The article discusses what does it mean for students to be assessment capable and the ways to get students involved in the assessment process. It is the author’s view that motivation, goal setting, self-regulation, and feedback play significant roles in learning. The examples of classroom practices that build assessment-capable learners and transforming instructional practice are included.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies