Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Selection of Gifted Students: Did Malcolm Gladwell Overstate the Role of Relative Age in the Gifted Program Selection Process?

Tytuł:
The Selection of Gifted Students: Did Malcolm Gladwell Overstate the Role of Relative Age in the Gifted Program Selection Process?
Autorzy:
O’Reilly, Frances L.
Matt, John J.
Temat:
GIFTED & talented education
EDUCATION of gifted children
TEACHERS of gifted children
EDUCATION in the press
GLADWELL, Malcolm, 1963-
Źródło:
Gifted Child Today. 04/01/2012, Vol. 35 Issue 2, p122-127. 6p. 1 Black and White Photograph.
Terminy geograficzne:
UNITED States
Czasopismo naukowe
The article discusses the representation of gifted education in the media, with particular focus on debunking the claims made in the book "Outliers," by Malcolm Gladwell. The author states that Gladwell allegedly used statistics to portray gifted education as being elitist and comments on how these attitudes undermine the work of educators. Other topics discussed include other relevant studies, the effects of relative age on gifted education, and the teacher's role in gifted programs.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies