Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cognitive Development, Sex, and Abstractedness In Grade One Word Recognition.

Tytuł:
Cognitive Development, Sex, and Abstractedness In Grade One Word Recognition.
Autorzy:
YORE, LARRY D.
OLLILA, LLOYD O.
Temat:
INTERNATIONALISM in literature
READING comprehension
WORD recognition ability testing
COGNITIVE consistency
BOOKS & reading
Źródło:
Journal of Educational Research. Mar/Apr85, Vol. 78 Issue 4, p242-247. 6p. 1 Diagram, 2 Charts.
Terminy geograficzne:
BRITISH Columbia
VANCOUVER (B.C.)
CANADA
Czasopismo naukowe
The effects of global cognitive development, sex, and word abstractness on young readers' word recognition were explored. A three-way analysis of variance on word recognition scores indicated that noun words were recognized more frequently than non-noun words (p = 0.01): subjects with high cognitive development recognized more words than children with lower cognitive development (p = 0.08); and females recognized more words than males (p = 0.18). The two-way and three-way interactions were not significant (p > 0.30). [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Educational Research is the property of Taylor & Francis Ltd and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies