Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Vygotsky from ZPD to ZCD in moral education: reshaping Western theory and practices in local context.

Tytuł :
Vygotsky from ZPD to ZCD in moral education: reshaping Western theory and practices in local context.
Autorzy :
Balakrishnan, Vishalache ()
Claiborne, Lise Bird ()
Pokaż więcej
Temat :
ZONE of proximal development
VYGOTSKII, L. S. (Lev Semenovich), 1896-1934
MALAYSIA -- Politics & government
MORAL education
STUDENTS' conduct of life
MULTICULTURAL education
GOVERNMENT policy
Źródło :
Journal of Moral Education. Jun2012, Vol. 41 Issue 2, p225-243. 19p. 1 Color Photograph, 2 Diagrams.
Terminy geograficzne :
MALAYSIA
Czasopismo naukowe
This article explores Vygotsky’s concept of the Zone of Proximal Development (ZPD) in the Malaysian context to support local reform of the Moral Education (ME) classroom. Small groups of students in three different types of school were involved in a participant action research (PAR) project. Such classrooms in Malaysia bring together students from various ethnicities aligned with Hindu, Confucian and Christian beliefs and understandings. Using the Malaysian multicultural ME classroom as a case study, we offer some examples of group conversations around moral dilemmas that illustrate ways that collaborative processes beyond the individual might expand an individual student’s ZPD and the consensual as well as divergent views of each group as a whole. This suggests possibilities for an extension of the ZPD into a zone of collaborative development (ZCD). [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Moral Education is the property of Routledge and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies